Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
404,67zł brutto 329,00zł netto
Sygnalizator przeznaczony jest do kontroli stanu silników pomp zatapialnych posiadających wbudowane odpowiednie czujniki i sondy (głównie dla pomp mieszadeł i dla pomp na oczyszczalniach/przepompowniach ścieków). Inna wersja to CR-3 ( oddzielny opis)
Napięcie zasilania | 230V AC |
Dolny próg zadziałania czujników rezystancji | < 30 kom ( wyłączenie silnika) |
Górny próg zadziałania czujników rezystancji | > 65 kom ( ponowne załączenie silnika) |
Górny próg zadziałania czujnika temperatury | > 3,8 kom ( wyłączenie silnika) |
Dolny próg zadziałania czujnika temperatury | < 1,8 kom ( ponowne załączenie silnika) |
Wymiary | 53 x 90 x 63 (trzy moduły) |
Wyjście przekaźnikowe -przełączne | obciążalność 230V/ 1A ( styki 10-11-12) |
Masa | 0,25 kg |
Pozycja pracy | dowolna |
Temperatura pracy | 0...50°C |
Sygnalizator przeznaczony do kontroli stanu silników pomp zatapialnych ( zanurzeniowych) posiadających wbudowane :
Wersja sygnalizatora przeznaczona jest dla 3-przewodowego kabla sterowniczego pompy, posiadającego wyprowadzone w/w. trzy sygnały z czujników. Sondy obecności wody w komorze silnikowej i olejowej podłączone są do jednej żyły przewodu sterowniczego ( nr 4) . Przy spadku rezystancji poniżej 30 kΩ ( zaciski 4-5) zapala się lampka „komora olejowa”, natomiast gdy nastąpi zawilgocenie w komorze silnikowej ( zwarte styki 4-5) zapali się lampka „komora silnikowa” i jednocześnie zgaśnie lampka „komora olejowa”. Silnik będzie wyłączony dla każdego z 3 stanów awaryjnych – zapalona dowolna czerwona lampka sygnalizacyjna.
Sygnalizator może być zastosowany do jednoczesnej kontroli wymienionych trzech parametrów lub w ograniczonym zakresie, dla pomp posiadających 1 lub 2 sondy lub czujniki.
Czujniki obecności wody powodują wyłączenie silnika pompy w przypadku pojawienia się wody :
- w przestrzeni komory olejowej i spadku rezystancji poniżej 30 kΩ. Ponowne załączenie następuje
przy wzroście rezystancji powyżej 65 kΩ. ( czujnik przyłączony do zacisków 4-5)
- w przestrzeni komory silnikowej – dla stanu awaryjnego zwarty styk czujnika. Ponowne załączenie następuje dla stanu styk rozwarty. ( czujnik przyłączony także do zacisków 4-5)
Czujnik temperatury powoduje wyłączenie silnika pompy w przypadku wzrostu temperatury w uzwojeniach silnika powyżej dopuszczalnej. Najczęściej w uzwojenia silnika wbudowane są 3 termistory połączone szeregowo, posiadające znamionową temperaturę przełączania w zakresie od 60°C do 180°C ( zgodne z normą DIN 44081/44082). Rezystancja układu termistorów przy pracy nominalnej jest niższa od 1 kΩ (najczęściej ok. 380Ω). Wzrost temperatury silnika powyżej dopuszczalnej powoduje wzrost rezystancji – wyłączenie awaryjne nastąpi po przekroczeniu rezystancji 3,8 kΩ, ponowne załączenie po obniżeniu się rezystancji poniżej 1,8 kΩ.